TREN PEMASARAN JASA SYARIAH: ANALISIS SWOT PADA SEKOLAH AL- AZHAR CAIRO DI KOTA BANDA ACEH
DOI:
https://doi.org/10.61393/heiema.v3i2.220Keywords:
Services Marketing, SWOTIFES Matrix, EFESAbstract
Business in the service sector has continued to grow in recent years. It cannot be denied that running a business requires creative innovation. In order to create a new idea, a businessman is required to actively search for relevant information to support creative ideas, including within the scope of service marketing. Al-Azhar Islamic School Cairo Banda Aceh is a branch of the Islamic school Al-Azhar Cairo Indonesia. This school is a school for memorizing the Qur'an which applies the national education curriculum and the Al-Azhar Cairo Banda Aceh religious curriculum and combines education based on IMTAQ (faith and piety) and science and technology (science and technology). The results of the research show that the marketing strategy implemented by Kindergarten Al-Azhar Cairo in competing is by using a 4P marketing mix strategy, namely service strategy, price strategy, place strategy and promotion strategy.
References
Abdullah Al-Muslih. (2004). Menjadi Muslim Kaffah. Bandung:Mitra Pustaka.
Abdullah, Boedi, dan Beni Ahmad Saebani (2014). Metode Penelitian Ekonomi Islam Muamalah. Bandung: Pustaka Setia
Alma, B., & Priansa, D. J. (2011). Manajemen Pemasaran dan Pemasaran Jasa. Bandung:Alfabeta.
Asnawi, N., & Fanani (2017). Pemasaran Syariah Teori, Filosofi, dan Isu-Isu Kontemporer. Jakarta: Rajawali Pers.
Assauri, S. (2013). Manajemen Pemasaran. Jakarta: Raja Grafindo Persada
Basrowi & Suwandi. 2007. Penelitian Kualitatif. Jakarta: PT RajagrafindoPersada.
Boone, Louis E, Kurtz, David L. 2008. Pengantar Bisnis Kontemporer, buku 1. Jakarta: Salemba Empat.
Boyd, Harper W., Orviller C. Walker dan Jean Claude Larreche, 2000. Manajemen Pemasaran Suatu Pendekatan Strategis dengan Orientasi Global. Jakarta: Erlangga
Buchari Alma. (2014). Manajemen Bisnis Syariah. Edisi Revisi. Bandung: Alfabeta Bandung.
Dirgantoro, F. (2004). Manage Your Career, Jakarta: Elex Media Komputindo
Fahmi, dkk. 2014. HRD Syariah Teori dan Implementasi Manajemen Sumber Daya Manusia Berbasis Syariah. Jakara: Gramedia Pustaka Utama.
Ferrel,O,C and D, Harline. 2005. Marketing Strategy, South Western: Thomson Corporati
Freddy Rangkuti, Analisis SWOT Teknik Membedah Kasus Bisnis, (Jakarta:Gramedia Pustaka Utama, 2014),
Hubeis, Musa dan Najib, Mukhamad 2014.Manajemen Strategik dalam Pengembangan Daya Saing Organisasi, PT Elex Media Komputindo, Jakarta.
Karti Soeharto, dkk. 2003, Tehnologi Pembelajaran (Pendekatan Sistem , Konsepsi dan Model, SAP, Evaluasi, Sumber Belajar Media ). Surabaya:Surabaya Intelectual Club.
Kertajaya, H., & Sula , M. S. (2008). Syariah Marketing. Bandung:Mizan
Kothler.Philip dan Gray Amstrong Penerjemah Alexander Sindoro, Dasar-dasar Pemasaran, Jakarta: PT Indeks, Edisi ke-9, Jilid 1,2004
Kotler Philip. 2005, (edisi kesebelas : jilid satu). Manajemen Pemasaran. Jakarta: PT. Indeks.
Kurniawan, Albert. 2014. Metodelogi Riset untuk Ekonomi dan Bisnis: Teori,Konsep, dan Praktik Penelitian Bisnis.
Manullang, Muhammad dan Manuntun Pakpahan, (2013). Manajemen Pemasaran Dalam Kompetetisi Global. Medan.
Muhammad. 2013. Metodelogi Penelitian Ekonomi Islam. Jakarta:PT.RajaGrafindo Persada.
Pearce A. John. 2007. Manajemen Strategis. Jakarta : Salemba Empat.
Philip Kotler, dan Kevin Lane Keller, Manajemen Pemasaran, (Jakarta:Indeks, 2009)
Richard L. Daft, 2010, Era baru Manajemen, Edward Tanujaya, Edisi 9, Salemba Empat
Rivai, Abdul dan Darsono Prawironegoro, (2015). Manajemen Strategis Kajian Keputusan Manajerial Bisnis Berdasar Perubahan Lingkungan Bisnis Ekonomi, Sosial, dan Politik. Jakarta: Mitra Wacana Media.
Robert W. Bradford, Peter Duncan dan Brian Tarcy, Simplified Strategic Planning:A Nonsense Guide for Busy Who Want Result Fast(New York: McGraw Hill, 2007).
Sugiyono. 2015. Metode Penelitian Pendidikan Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Bandung: Alfabeta.
Suharsimi Arikunto. 2010. Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan Praktik. Jakarta:PT Rineka Cipta.
Sunyoto, D. (2013). Teori, Kuesioner, & Analisis Data (Untuk Pemasaran dan Perilaku Konsumen). Yogyakarta: Graha Ilmu.
Suwartono.2014. Dasar-DasarMetodelogi PenelitianYogyakarta:CV Andi Offset.
Swastha Basu & Handoko Hani T. 2012.Manajemen Pemasaran Analisis Perilaku Konsumen.Yogyakarta : BPFE-Yogyakarta Anggota IKAPI
Swastha Basu & Irawan. 2008. Manajemen Pemasaran Modern. Yogyakarta:Liberty Yogyakarta.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Yusniar Yusniar
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.